بهترين تصاوير دنيا

ساخت وبلاگ
بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : HD museum90 بازدید : 281 تاريخ : پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 ساعت: 10:48

عجیب ترین موجودات پرنده

شاید برای بسیاری منظور از حیواناتی با قابلیت پرواز به معنی " پرندگان" باشد. اما باید گفت که در کره زمین جانوران دیگر نیز وجود دارند که با وجود عدم شباهت به پرندگان توانایی پرواز کردن را دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از جانوران پرنده آشنا کنیم.


سنجاب پرنده

این حیوان کوچک از نظر ظاهری شبیه به یک سنجاب و یا همستری است که بسیار کشیده شده است. بدن نازک این جانور به او این اجازه را می دهد تا در میان درختان و در جنگل به پرواز درآید. سبکی به همراه شکل خاص بدن به این جانور این امکان را میدهد تا در هر پرش در حدود 87 متر پرواز کند.


مارمولک پرنده

این گونه خاص از مارمولکهای برخلاف بعضی از جانوران پستاندار پرنده که از بدنی کشیده برخوردار هستند دارای دمی پهن هستند که به آنان کمک می کند تا در هر پرش خود مسافتی در حدود 60 متر را طی کنند. نکته جالب در مورد این گونه خاص از مارمولک این است که آنان در ناحیه جلویی بدن یعنی سر، گردن و دستان به مانند سایر مارمولکها هستند اما این انتهای بدن آنها است که با سایر مارمولکها متفاوت است.


Mobula Ray

این آبزی بزرگ که شبیه به یک خفاش است به راحتی چیزی در حدود 5.2 متر پهنا دارد و می تواند تا 2 متر از آب خارج شود. این ماهی بزرگ می تواند تا 1 تن نیز وزن بگیرد.


ماهی پرنده

ظاهر این آبزی واقعا با نام آن هم خوانی دارد. این ماهی کوچک دارای دو بال زیبا است و زمانی که از آب خارج می شود می تواند با کمک این بالها مسافتی در حدود 396 متر را با سرعتی در حدود 18 متر بر ثانیه طی کند. این ماهی می تواند در زمان پرواز خود تا 6 متر از سطح آب فاصله بگیرد.


ماهی مرکب پرنده

این گونه از آبزیان یکی از عجیب ترین گونه ها در بین غیر پرندگانی هستند که توانایی پرواز را دارند. با توجه به تصاویر بدست آمده از این آبزی می توان گفت که اندام خاصی بر روی بدن این جانوران برای انجام عمل خروج از آب و پرواز کردن وجود دارد و در عین حال با وجود تصاویر و مدارک موجود می توان گفت که شکی در قابلیت پرواز این موجود وجود ندارد. بحث توانایی های این پروازی این آبزی از جمله موارد مورد مناقشه در بین دانشمندان است.
بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : عجیب ترین موجودات پرنده, نویسنده : HD museum90 بازدید : 306 تاريخ : چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 ساعت: 11:41

 برخی تركیبات غذایی هستند كه اثرات مفید یكدیگر را تكمیل می‌كنند و به بمب‌های درمانی بدل می‌شوند، این تركیبات را بخوانید و از آن‌ها با هم استفاده كنید. یك ضرب‌المثل هندی می‌گوید: «هر چیزی كاملش بهتر است» اما به نظر می‌رسد شاید بهتر باشد این ضرب‌المثل را این‌گونه تغییر دهیم «خیلی چیزها با چیزهای دیگر كامل می‌شوند» این مسئله به خصوص در مورد خوراكی‌ها صادق است. از قدیم بسیاری از اقوام جهان برخی خوراكی‌ها را با برخی دیگر می‌خورده‌اند و این تركیب‌ها را جادویی ارزیابی می‌كردند.  حالا علم نشان می‌دهد كه بسیاری از این تركیب‌ها واقعا جادویی هستند.
مخلوط بهتر است
دكتر الین مگی، پروفسور تغذیه، مدیر گروه تغذیه دانشگاه نبراسكا و نویسنده كتاب «تركیب‌های غذایی» می‌گوید: «مطالعات بسیاری ثابت كرده‌ كه تركیب‌های غذایی می‌توانند اثرات معجزه‌آسایی داشته باشند. نكته جالب هم این است كه این تركیب‌ها گاه چند برابر وقتی كه هر كدام از این مواد غذایی را به تنهایی بخورید موثر هستند. در واقع توصیه من این است كه این مواد غذایی را همیشه با هم بخورید نه به تنهایی.» آنچه در این مطلب آمده برخی از این زوج‌های جادویی هستند.
زوج انرژی‌زا
  • تركیب: نخود+ فلفل قرمز
  • نتیجه: انرژی بیشتر
در كشورهای غربی حداقل یك نفر از هر 5 نفر زن دچار كمبود آهن است و طبیعی است كه دچار كمبود انرژی هم باشد اما مسئله مهم این است كه بسیاری از زنان نمی‌دانند خوردن غذاهای غنی از آهن به تنهایی نمی‌تواند این مشكل را حل كند. دكتر هیتر مانیه‌ری، متخصص تغذیه در دانشگاه پیتسبورگ در این مورد می‌گوید: «نوعی از آهن كه در مواد غذایی گیاهی وجود دارد به گونه‌ای است كه جذب آن برای بدن سخت است و در واقع بدن نمی‌تواند به خوبی از آن‌ها استفاده كند.» پس اگر این‌طور باشد همه آهن موجود در نخود در بدن ما هدر می‌رود؟ نه، البته به شرطی كه همراه آن فلفل قرمز مصرف كنید. دكتر مانیه‌ری ادامه می‌دهد: «ویتامین C موجود در فلفل قرمز مثل یك كلید عمل می‌كند و آهن موجود در نخود را به شكلی در می‌آورد كه قابل جذب از طریق بدن باشد.»  ما یك پیشنهاد هم برای شما داریم، در خانه‌تان هوموس بپزید، آن هم با فلفل قرمز تازه زیاد، البته اگر هوموس دوست ندارید می‌توانید سالاد نخودفرنگی به همراه فلفل قرمز درست و نوش‌جان كنید و از خوردن یك زوج انرژی‌زا لذت ببرید.
برای آن‌كه مثل عقاب ببینید
  • تركیب: اسفناج+ آووكادو
  • نتیجه: دید بهتر
اسفناج سرشار از لوتئین و ویتامین A است كه هر دوی این‌ها كاملا برای دید مناسب لازم هستند آووكادو هم منبع غنی از لوتئین و ویتامین A است اما مهم‌تر این‌كه آووكادو سرشار از چربی‌های سالمی است كه بدن برای جذب لوتئین و ویتامین A و استفاده از آن‌ها به این ویتامین‌ها نیاز دارد. دكتر هوپ باركوكاس، پروفسور تغذیه در مركز تحقیقاتی كیس وسترن دانشگاه كلیولند در این مورد می‌گوید: «اگر اسفناج را خالی بخورید اكثر مواد غذایی مفید چشمی آن بدون جذب شدن از بدن‌تان دفع می‌شود.» اگر پیشنهاد غذا می‌خواهید سالاد اسفناج و آووكادو را به شما توصیه می‌كنیم كه با روغن زیتون، فلفل، نمك و پودر سیر هم بسیار خوشمزه می‌شود و هم بسیار مقوی است، در صورتی كه دوست داشته باشید می‌توانید كاهو، خیار، گوجه‌فرنگی و آبلیمو را هم به این سالاد اضافه كنید.
برای آن‌كه درد دوران ماهانه  نكشید
  • تركیب: كلم بروكلی+ تخم‌مرغ
  • نتیجه: دردهای كمتر قبل از دوره ماهانه
بسیاری از زنان و دختران جوان هر ماه چند روز را درگیر دردهای شدید دوره‌های ماهانه خود هستند اما برای خیلی از آن‌ها یك بشقاب ساده می‌تواند تسكین و آرامش را به همراه بیاورد. در مطالعه‌ای كه توسط انجمن طب زنان انگلستان و دانشگاه یورك انجام گرفت مشخص شد زنانی كه میزان زیادی كلسیم و ویتامین D  را در رژیم غذایی خود دارند 30 تا 40درصد درد كمتری در این دوران تجربه می‌كنند. برای آن‌كه به این نتیجه مطلوب برسید، خیلی راحت می‌توانید كلم بروكلی را با تخم‌مرغ بخورید. كلم بروكلی تقریبا ساده‌ترین نوع كلسیم برای جذب توسط بدن را در خود دارد و تخم‌مرغ هم تقریبا یكی از بهترین منابع ویتامین D در طبیعت است. یك املت با كلم بروكلی یا یك سالاد كلم و تخم‌مرغ می‌تواند نیاز شما را رفع كند.
برای جوانی شما
  • تركیب: گوجه‌فرنگی+ روغن زیتون
  • نتیجه: پوست صاف و لطیف
لیكولین، آنتی‌اكسیدان قوی است كه در گوجه‌فرنگی وجود دارد و جلوی عوارض مضر آفتاب روی پوست را می‌گیرد،‌ اما برای آن‌كه پوستی لطیف‌تر داشته باشید گوجه‌فرنگی را به تنهایی نخورید بلكه روغن زیتون حسابی روی آن بریزید و بعد نوش‌جان كنید. دكتر مگی می‌گوید: «چربی‌های مفید موجود در روغن زیتون باعث جذب بیشتر لیكولین توسط بدن می‌شود. مطالعه‌ای كه توسط انجمن ملی تغذیه كانادا صورت گرفته نشان داده زنانی كه روغن زیتون در رژیم  غذایی آن‌ها جای ثابتی دارد كمتر دچار چین‌و‌چروك می‌شوند و سن ظهور چین‌وچروك در صورت آن‌ها بالاتر است. غذاهای ایتالیایی بسیاری هستند كه گوجه‌فرنگی و روغن زیتون در آن جای دارند اما ما سالاد كاپاراسه را به شما پیشنهاد می‌كنیم كه در آن گوجه‌فرنگی و فلفل به صورت بسیار آهسته در روغن زیتون پخته می‌شوند و سپس به آن تخم‌مرغ به آن اضافه می‌شود.
ماست گوارشی
  • تركیب: ماست+ فلاكسید
  • نتیجه: هضم بهتر غذاها
معده انسان خانه بیش از 400 نوع باكتری است كه اكثر آن‌ها برای بدن انسان مفید هستند اما برخی از آن‌ها هم خیلی مفید نیستند. زمانی كه میكروب‌های مضر بیشتر از مفید می‌شوند در كار دستگاه گوارش شما اختلال پیش می‌آید و معده انسان دچار درد و نبود راحتی می‌شود. ماست‌ها به خصوص ماست‌های پروپیوتیك می‌توانند بر میزان باكتری‌های مفید معده اضافه كنند اما خب این‌كه چند قاشق ماست پروبیوتیك نوش‌جان كنید كافی نیست، برای باكتری‌های موجود در این ماست‌ها هم باید خوراكی جور كنید، بهترین غذا برای آن‌ها فیبرهای موجود در فلاكسید است. پس خیلی راحت به كاسه ماست پروبیوتیك خود یك قاشق فلاكسید اضافه كنید.
سیب را پوست نكنید
  • تركیب: جوی دوسر+ سیب
  • نتیجه: داشتن قلب سالم‌تر
جوی 2 سر تركیب‌های فوق‌العاده در خودش دارد كه می‌تواند به بدن شما كمك كند. اولین آن‌ها بتاگلوكان است كه فیبری است كه میزان كلسترول خون را كاهش می‌دهد و دومی هم آون‌ترامید است كه تركیبی است از تبدیل LDL (یا چربی بد خون) به رادیكال‌های آزاد كه در بدن آسیب‌رسان هستند، جلوگیری می‌كند. اما اگر می‌خواهید قلب‌تان را با غذای مفیدتر بیمه كنید، سیب را هم به سفره‌تان اضافه كنید اما یادتان باشد مواد مفید برای قلب در پوست سیب است پس پوست سیب را نكنید. سیب منبع غنی فلانوئیدها است كه یك آنتی‌اكسیدان بسیار قوی است كه مانع از شكل‌گیری رادیكال‌های آزاد در بدن می‌شود و میزان التهاب در بدن را هم كاهش می‌دهد.یك پیشنهاد ما درست كردن ماست سیب است،‌ یعنی می‌توانید قطعات سیب را به همراه جو، سیر و كشمش به ماست خودتان اضافه كرده و آن را به همراه غذای‌تان نوش‌جان كنید.
عادت مفید ما ایرانی‌ها
  • تركیب: چای سبز+ لیمو ترش
  • نتیجه: ضدسرطان
چای سبز منبع فوق‌العاده‌ای از كاته چین‌هاست كه تركیبات قوی ضدسرطان هستند. این تركیبات فوق‌العاده كه سلول‌های سرطانی را نابود می‌كنند یك نقطه ضعف دارند و آن هم این است كه نمی‌توانند از سد معده عبور كنند. در واقع فقط 20درصد از كاته‌چین‌های چای سبز از معده عبور می‌كند و جذب بدن می‌شود اما تحقیقات دانشمندان دانشگاه یوتا نشان داده است با اضافه كردن آب یك لیموترش تازه یا یك قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به یك لیوان چای سبز می‌توانید میزان بیشتری از كاته‌چین‌ها را جذب كنید، اما یك نكته جالب هم این‌كه اگر اندكی شكر به چای سبز اضافه كنید میزان كاته‌چین‌ كه جذب می‌كنید 3برابر می‌شود.
كمی تغییر در خوراكی محبوب
  • تركیب: مرغ+ سیب‌زمینی (شیرین)
  • نتیجه: داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر
از قدیم، بسیاری از مردم عادت داشتند مرغ سرخ‌كرده یا آب‌پز را با سیب‌زمینی سرخ كرده نوش‌جان كنند اما ما یك پیشنهاد بهتر داریم؛ خوراك مرغ آب‌پز با سیب‌زمینی آب‌پز شیرین.سیب‌زمینی‌های شیرین بهترین منبع طبیعی ویتامین A است كه به بدن در مبارزه با عفونت‌ها كمك می‌كند اما خب؛ خوردن ویتامین A بدون داشتن مقدار كافی روی در بدن یعنی یك اشتباه. دكتر باركوكاس در این زمینه می‌گوید: «روی به مقدار زیاد در گوشت مرغ و تا حدودی در گوشت گاو و بوقلمون وجود دارد، روی برای متابولیسم و حمل ویتامین A در بدن لازم است. اگر فقط سیب‌زمینی شیرین بخورید مقداری ویتامین A وارد بدن می‌كنید كه بدن نمی‌تواند از آن استفاده كند و در نتیجه این مقدار ویتامین A هدر می‌رود، برای همین هر وقت خواستید خوراك مرغ بخورید سیب‌زمینی شیرین را هم همراه آن مصرف كنید»، البته می‌توانید سوپ سیب‌زمینی هم با گوشت سینه مرغ و سیب‌زمینی شیرین و سبزی‌ تهیه كنید
بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : تركیبات غذایی, نویسنده : HD museum90 بازدید : 299 تاريخ : دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 ساعت: 12:38

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تو چه دانی که شبنم چیست

قطره ای است آسمانی از دریا

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : شبنم, نویسنده : HD museum90 بازدید : 333 تاريخ : چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 ساعت: 15:01

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : گل زعفران, نویسنده : HD museum90 بازدید : 274 تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 ساعت: 8:32

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : كاكتوس, نویسنده : HD museum90 بازدید : 245 تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 ساعت: 8:31

ماه ماهی

 

نام فارسی

ماه ماهی

نام انگلیسی

 

Moon fish

نام محلی

 

 

نام علمی

 

Mene maculata

خانواده

Menidae

کد آبزی

MEni.M.m.1

Gallery bahabad museum (www.bahabadmuseum (119)

مشخصات مورفولوژی

فرم و رنگ بدن

بدن این ماهی کاملا فشرده و صفحه ای شکل و مثلثی با۳ پهلو و ۳ گوشه در پوزه است.رنگ بدن در ناحیه پشت مایل به آبی و در پهلو ها و شکم نقره ای سفید و در بخش پشتی بدن چندین لکه کوچک تیره و گرد دارد در طول خط جانبی۳-۲ ردیف از این خالهای سیاه موجود است. 

باله ها

باله مخرجی کم عرض و دراز و شعاعهای خیلی کوتاه دارد. این باله از باله پشتی خیلی دراز تر و فاقد خار است.در بالغین باله مخرجی به وسیله پوست پوشانده می شود.دو شعاع اول باله های شکمی به هم جوش خورده و در بالغین بسیار دراز شده است.دم و محل اتصال باله های شکمی به سمت پایین بدن پیش رفته و لبه دار است. باله پشتی منفرد و دارای خارهای کوچک ، حداقل در مراحل جوانی است.باله مخرجی در این ماهی فقط از شعاعهای نرم تشکیل شده و در جلو تا محل اتصال باله های شکمی امتداد می یابد .هر دو باله میانی کم ارتفاع بوده و قاعده طویلی دارند.باله های سینه ای بزرگ و باله های شکمی در زیر باله های سینه ای قرار داشته و از آن فاصله زیادی دارند و دارای یک خار و 5شعاع نرم است که اولین آنها در بالغین دراز شده و به صورت رشته ای درمی آید.باله دمی 2 شاخه است. 

فلس

فلسها در این ماهیان ، ریز و سست هستند و به آسانی دیده نمی شوند. خط جانبی در این ماهی موازی خط پشتی است. 

دندان

دهان کوچک ،عمودی ،انتهایی،قابل ارتجاع و به صورت لوله ای است که امتداد بالایی دارد.فکها از لبه های دهان تجاوز می کنند.دسته های دندانهای کرکی شکل در فکها دیده می شوند 

طول

بیشینه درازای بدن به ۲۴ سانتیمتر می رسد. 

سایر مشخصات

دهانه های آبششی وسیع و تا زیر سر امتداد می یابد. پرده های آبششی از هم جدا و به قطعه رابط متصل نیستند.استخوانها سرپوش آبششی لبه ی کاملی دارند. چشمها نسبتا بزرگ و در پشت دهان قرار دارند. 

مشخصات بیولوژی

مکان زندگی

محل اصلی زندگی این ماهی در آب شور بوده و اندازه متوسط دارد و در آبهای عمیق ساحلی و غالبا در اطراف جزایر مرجانی زندگی می کنند ،شناگران کندی بوده و به طور انفرادی نزدیک بستر دریا بسر می برند. 

تغذیه

از بی مهرگان جانوری کوچک 

پراکنش

سراسر خلیج فارس و دریای عمان ،اقیانوس هند ، اقیانوس آرام ،مجمع الجزایر مالایا ،ژاپن ،چین ،فیلیپین، دریاهای گرمسیری- نیمه گرمسیری و معتدله دنیا

تولیدمثل

جزء ماهیان تخمگذار است . 

ارزش اقتصادی

این ماهی از لحاظ کیفیت غذایی گوشت خیلی کمی دارد ولی کیفیت آن برای خوردن عالی است.

منبع:  سایت مرکز آموزش عالی میرزا کوچک خان گیلان

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : ماه ماهی , نویسنده : HD museum90 بازدید : 268 تاريخ : دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 ساعت: 23:40

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : زرّافه, نویسنده : HD museum90 بازدید : 334 تاريخ : دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 ساعت: 8:12

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : فيل و پشه, نویسنده : HD museum90 بازدید : 409 تاريخ : پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391 ساعت: 20:41

 

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : محبت مادرانه, نویسنده : HD museum90 بازدید : 335 تاريخ : پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391 ساعت: 11:20

      شهادت آب
----------------------------------
http://s2.picofile.com/file/7363443438/02.jpg
------------------------------------
http://s1.picofile.com/file/7363443759/06.jpg
------------------------------------
http://s2.picofile.com/file/7363443973/09.jpg
----------------------------------------
http://s1.picofile.com/file/7363444080/18.jpg
-------------------------------------------
http://s1.picofile.com/file/7363444294/19.jpg
------------------------------------------
http://s1.picofile.com/file/7363444301/20.jpg
-----------------------------------
http://s2.picofile.com/file/7363444408/21.jpg
----------------------------------------
http://s2.picofile.com/file/7363444515/26.jpg
------------------------------------

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : تارنمای تصاویر شهادت آب, نویسنده : HD museum90 بازدید : 352 تاريخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 ساعت: 11:45

هندسه دوجینی و کریستال های برف

 

شکل فوق عکس یک کریستال برف را نشان می‌دهد ، شاید شکل فوق برای ما زیاد جالب نباشد ولی این تصویر برای علاقمندان به هنرهای زیبا ، طراحی و گرافیک فوق‌العاده جالب است ، کافی است که محل گذر خطوط موازی را از هر شش جهت به دقت برسی کنید و به شگفتی‌های این انطباق دست یابید . کریستال‌های برف در ساختار کریستالی خود ، کاملا از این رسم هندسی تبعیت می‌کنند و این موضوع مربوط به زاویه پیوند شیمیایی عناصر اکسیژن و هیدروژن و پیوندهای ملکولی ( یا هیدروژنی ) آب در داخل شبکه کریستالی یخ میشود . یکی از شگفتی‌های خلقت خداوند متعال این است که از اول آفرینش تا آخر خلقت ، هیچ دو کریستال برف منجمد شده شبیه به هم و یکسانی را نمی‌توان یافت ، در واقع شکل این کریستال‌ها انحصاری بوده و هیچ وقت تکرار نمی‌شوند و بینهایت شکل میتوان برای کریستال برف تصور نمود .

 

 

در شکل فوق محل تقاطع و مسیر گذر خطوط را برسی کنید .

 

 

به هر تعداد از کریستال‌های برف را که مشاهده و برسی کنیم در نهایت به نتیجه مشابه قبلی می‌رسیم . فقط این موضوع را همواره باید به یاد داشته باشیم که با جزیی‌ترین حرارت محیطی بالای صفر درجه این کریستال‌ها تغییر شکل داده و ذوب میشوند .

 

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : هندسه دوجینی و کریستال های برف, نویسنده : HD museum90 بازدید : 363 تاريخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 ساعت: 11:28

اعجاز و عجایب خلقت مگس :

سالها پیش یکی از ملحدان گفته است که ای مسلمانان چگونه راست می پندارید مگسی که بیماریها را حمل می کند در آن شفا باشد؟ این مسئله غیر منطقی است و انسان عاقل آنرا نمی پذیرد.

حقیقت این است که در آن زمان نمی دانستم چگونه به او پاسخ گویم. چرا که سرشت ملحد سرشتی مادی است که به عالم غیب ایمان نمی آورد، بلکه دلایل مادی ملموس می خواهد . او تجاربی را که مسلمانان به دست آورده اند، نمی داند. بنابراین چاره ای نیست که حقایق جدید درباره مگس را که غربیها آنرا به دست آورده و کشف کره اند، بیان کنیم.

کسب تجربه از اوایل قرن بیستم جهت استفاده از پادزهر حشرات آغاز شد . خانم دکتر "جوآن کلارک" در استرالیا از غربیهایی بود که به این مسئله اهتمام ورزید و در اثر تجربه فهمید که در سطح خارجی مگس پادزهر وجود دارد که برخی از امراض و بیماریها را معالجه می کند، بنابراین اذعان داشت که در مگس شفا وجود دارد.

هر کسی در این زمینه نظری ارائه کرد. اما کسب تجربه همچنان ادامه داشت تا اینکه تعدادی از اندیشمندان بحثهایی در این زمینه مطرح کردند و فهمیدند که مگسی که بیشتر بیماریها را حمل می کند، بیشترین پادزهر را که منجر به شفای بیماریها می شود، نیز حمل می کند؛ به گونه ای که ناقل امراضی که حمل می کند، نیست.

وجود این مسئله امری منطقی است، زیرا مگس باکتریهای مضر زیادی در جسمش حمل می کند تا بتواند به زندگی ادامه دهد؛ بنابراین باید که مواد ضد این باکتریها را نیز حمل کند و این مواد را که خداوند افزایش داده برای این است تا برخورد با ویروسها و بیماریها با او جلوگیری کند.

 
نقل قول:
 
 
 
 
محققان می گویند: مگس انواع زیادی از باکتری، ویروسها و میکروبهای بیماری زا را حمل می کند، اما همزمان در سطح جسمش مواد ضد این میکروبها را نیز حمل می کند . بهترین شیوه برای آزادسازی پادزهر از مگس فروبردن آن در مایعات است. این کشف جدیدی است که محققان را متحیر کرده و هرگز توقع نداشتند که بیماری و دارو را در یک مخلوق و آن هم در مگس بیابند و سؤال این است: آیا این همان چیزی نیست که نبی اعظم (صلی الله علیه وسلم) قرنها پیش بیان کرده بود؟
 
 
 
 

محققان به صورت ناگهانی دریافتند که بهترین شیوه برای آزاد سازی این مواد یا همان پادزهرها فروبردن مگس در مایع است. زیرا پادزهرها بر سطح خارجی جسم مگس و بالهایش وجود دارد.

البته این اطلاعات طی سالهای اخیر مطرح شد و هنگامی که محققان غرب از آن صحبت می کردند آنرا بسیار عجیب می دانستند و از آن شگفت زده می شدند. زیرا برای آنها اطلاعات جدید و غریبی به شمار می رفت.

امروز پزشکان روسیه تلاش می کنند تا درمان جدید با مگس را توسعه دهند؛ زیرا دریافتند که مگس حاوی مواد زیادی است که بیشتر از داروهای سنتی و قدیمی به شفا و درمان بیماریها کمک می کند . آنها می گویند که این درمان جدید در دنیای پزشکی انقلابی به پا خواهد کرد.

بنابراین ما دو حقیقت علمی داریم:

1- سطح خارجی مگس حاوی پادزهرهایی است که میکروبها و ویروسها را از بین می برد.

2-بهترین شیوه برای آزادسازی این پادزهرها فروبردن مگس در مایعات است.

در حدیثی از حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم)، این دو حقیقت مطرح شده است: (إذا وقع الذباب فی شراب أحدکم فلیغمسه ثم لینزعه، فإن فی أحد جناحیه داء وفی الآخر شفاء)" هنگامی که مگسی در نوشیدنی یکی از شما افتاد، آنرا در آب فروبرید سپس از آن نوشیدنی استفاده کنید؛ زیرا در یکی از بالهای مگس درد و در دیگری درمان است. "

این حدیث شریف نبوی برای این است تا غذایی که در آن مگس افتاده را هدر ندهیم، کافی است که آنرا در آب فرو بریم تا مواد ضد میکروبها آزاد شود. اما بیشتر ملحدان از این حدیث نه تنها تعجب کردند بلکه آنرا که از نبی رحمت (صلی الله علیه وسلم) نقل شده، مورد تمسخر قرار دادند. اما ما امروز می بینیم که محققان بی آنکه بدانند کلام حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم) را تکرار می کنند.

پروفسور جان الوارز براوو از دانشگاه توکیو می گوید: چیزهای دیگری وجود دارد که انسان قبول کند در مگس شفا وجود دارد. بنابراین به زودی خواهیم دید که درمانی موفق برای بیشتر بیماریها از مگس استخراج می شود.

 

همچنین برخی از محققان ایالات متحده آمریکا تلاش می کنند تا راه جدید شفا در استفاده از مگس بیابند و تأکید می کنند که درمان با مگس امری مقبول و علمی در آینده ای نزدیک است .


 

نقل قول:

حشره شناسان در دیگر بررسی های خود تشابه زیاد میان قلب مگس و قلب انسان را مورد تأکید قرار دادند. آنها سعی می کنند تا امراض قلبی پیران را با استفاده از مگس درمان و برطرف کنند. این یعنی اینکه درمان بیماریهای قلبی نیز در مگس وجود دارد


طی چند ماه محققان دانشگاه آبرن به وجود پروتئینی در بزاق مگس پی برده اند . این پروتئین ممکن است که التیام زخمها و شکافهای پوستی مزمن را تسریع کند.

و طی چند وقت محققان دانشگاه استنفورد اعلام کردند: برای اولین بار است که کشف کرده اند ماده ای در مگس وجود دارد که سیستم دفاعی بدن انسان را تقویت می کند.

خانم کلارک می گوید: " ما درباره پادزهرها در جایی صحبت می کنیم که هیچ کس پیش از این توقع نداشته است." اما این محقق و محققان دیگر سخنان حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم) را درباره شفا در بالهای مگس که بیش از 1400 سال پیش گفته بود را فراموش کرده اند.

به جای اینکه شخص از دقت تعبیر نبی گرامی (صلی الله علیه وسلم) تعجب کند، از وجود شفا در بالهای مگس و شیوه آزادسازی این مواد، یعنی چگونگی به دست آوردن پادزهر در فرو بردن مگس در آب تعجب می کند. این اطلاعات چند سال پیش کشف شده؛ اما این حدیت شاهد صدق و راستی حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم) و در پاسخ به ادعای کسانی است که احادیث مصطفی (صلی الله علیه وسلم) را مملو از اساطیر و افسانه می خوانند . چرا که هر کلمه ای که با آن سخن گفت کلامی حق از جانب خداوند بلند مرتبه بوده است.

پایان: ای دوست ملحد من آیا با این حقایقی که بیان شد، حقایق محققانی که نمی توان تجارب و اکتشافات آنها را انکار کرد، قانع شدی؟ آیا قلبت برای دریافت پیام حق خاشع شد؟ آیا نظرت را درباره دین اسلام تغییر دادی؟

از خداوند بلندمرتبه می خواهیم که ما را هدایت کند و علمی نافع روزی دهد و از آن هر مطلعی نفع برد . پروردگار من شنونده دعاء است.

http://sajed.blogsky.com/category/cat-11

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : اعجاز و عجایب خلقت مگس, نویسنده : HD museum90 بازدید : 277 تاريخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 ساعت: 11:26

استحکام استخوان‌ها با تغذیه‌ای سالم (1)


پوکی استخوان را بیماری خاموش می‌نامند و ویژگی آن از بین رفتن استحکام و بافت‌های استخوانی است. حتماً می‌دانید تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

ما در این مقاله شما را با مواد غذایی که استخوان‌ها را تقویت می‌کنند و همچنین مواد غذایی که استحکام آن‌ها را به خطر می‌اندازند آشنا می‌کنیم.

وقتی صحبت از سلامت استخوان‌ها به میان می‌آید همه به یاد شیر می‌افتند. البته باید بدانید که فقط مواد لبنی نیستند که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کنند. درست است که استخوان‌ها برای حفظ استحکام خود به کلسیم نیاز دارند اما باید بدانید که مواد معدنی دیگر، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها نیز در جهت تقویت و حفظ سلامت استخوان‌ها لازم هستند.

متأسفانه زن‌ها چهار برابر بیشتر از مردها به این بیماری مبتلا می‌شوند به خاطر این که بافت و تراکم استخوانی آن‌ها ضعیف‌تر است. در دوره‌ی یائسگی که هورمون استروژن کاهش می‌یابد بافت‌های استخوانی دو تا چهار برابر سریع‌تر از بین می‌روند. می‌توان این روند را کند کرد اما نمی‌توان به طور کامل جلوی آن را گرفت. در واقع از آنجایی که نمی‌شود بافت‌های از بین رفته را جایگزین کرد با یک تغذیه‌ی مناسب و ورزش می‌توان از بافت‌های باقی مانده مراقبت کرد. برای همین توصیه می‌کنیم به تغذیه‌ی خود اهمیت بدهید تا به اصطلاح چهار ستون بدنتان سالم باشد. برای آشنایی با این مواد غذایی با ما همراه باشید.

محصولات لبنی و مواد غذایی سرشار از کلسیم

در بدن انسان یک تا دو کیلوگرم کلسیم وجود دارد که 99 درصد آن در استخوان‌ها و دندان‌ها متمرکز شده است. مصرف مواد غذایی سرشار از این ماده‌ی معدنی مثل محصولات لبنی، ماهی آزاد، ساردین، سبزیجات سبز رنگ و حبوبات می‌تواند روند از بین رفتن بافت‌های استخوانی را در دوره‌ی پیری کاهش دهد. زمانی که ذخیره‌ی کلسیم بالا باشد، دیگر لازم نیست بدن کلسیم مورد نیاز خود برای عملکردهای دیگر مثل انعقاد خون و انقباض عضلات را از استخوان‌ها برداشت کند.

اگر ویتامین D نباشد بدن فقط 10 تا 15 درصد کلسیم مصرف شده را جذب می‌کند. زمانی که میزان کلسیم کاهش می‌یابد ویتامین D وارد عمل می‌شود و به بدن

کمک می‌کند تا کلسیم بیشتری جذب و میزان کمی از دست بدهد

افرادی که نمی‌توانند لاکتوز شیر را تحمل کنند می‌تواند از منابع دیگر کلسیم مثل آب پرتقال‌های غنی شده با کلسیم و یا شیر و ماست فاقد لاکتوز استفاده کنند. ماهی آزاد، اسفناج و سبزیجات دارای برگ سبز دیگر و لوبیاهای خشک نیز حاوی کلسیم هستند.

باید بدانید که بدن روزانه به 1000 تا 1200 میلی گرم معادل یک فنجان ماست کم چرب، یک فنجان شیر کم چرب و یک وعده اسفناج و ماهی آزاد نیاز دارد. برای جذب بهتر کلسیم بهتر است در طول روز و به طور تدریجی مواد غذایی حاوی کلسیم میل کنید.

توجه داشته باشید که اسفناج حاوی اگزالات هست که تا حدودی جذب کلسیم را کاهش می‌دهد. برای مقابله با این مشکل توصیه می‌کنیم اسفناج را با یک ماده‌ی غذایی حاوی ویتامین C میل کنید.

ویتامین d

 

ماهی آزاد، ساردین و مواد غذایی سرشار از ویتامین D

اگر ویتامین D نباشد بدن فقط 10 تا 15 درصد کلسیم مصرف شده را جذب می‌کند. زمانی که میزان کلسیم کاهش می‌یابد ویتامین D وارد عمل می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا کلسیم بیشتری جذب و میزان کمی از دست بدهد.

متأسفانه کم نیست تعداد افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند به ویژه افرادی که روزانه کمتر از 10 تا 15 دقیقه در معرض آفتاب قرار می‌گیرند. همان طور که می‌دانید نور خورشید ویتامین D را در پوست بدن تولید می‌کند. بدن روزانه به 400 تا 800 واحد بین‌المللی(UI) ویتامین D نیاز دارد. 90 گرم ماهی آزاد 425 UI و یک لیوان شیر یا آب پرتقال غنی شده با ویتامین D 100 UI نیاز بدن را تأمین می‌کند.

سبزیجات برگ سبز تیره و مواد غذایی سرشار از ویتامین K

ویتامین K که در سبزیجات برگ دار مثل کلم برگ، اسفناج و چغندر وجود دارد برای حفظ سلامت استخوان‌ها لازم است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد افرادی که ذخیره‌ی ویتامین K بالایی دارند کمتر در معرض شکستگی استخوان ران قرار می‌گیرند، استخوان‌های مقاوم‌تری دارند و کلسیم کمتری از دست می‌دهند. ویتامین K باعث فعال شدن پروتئینی می‌شود که کلسیم را در استخوان‌ها تثبیت می‌کند.

بدن روزانه به 90 تا 120 میکروگرم ویتامین K نیاز دارد که 2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، نصف فنجان اسفناج به خوبی نیاز بدن را تأمین می‌کند.

میوه، سبزیجات، حبوبات و آجیل

نتایج پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه Tufts شهر بوستون نشان می‌دهد افرادی که میوه و سبزیجات کافی مصرف می‌کنند، کمتر در معرض پوکی استخوان و از بین رفتن بافت‌های استخوانی قرار می‌گیرند. در واقع مصرف گوشت قرمز و پروتئین‌های حیوانی دیگر باعث تولید اسید بیشتر در بدن می‌شود. برای خنثی کردن این اسید بدن ما نیاز به پتاسیم و منیزیم دارد که به طور وافر در میوه و سبزیجات وجود دارد. زمانی که این مواد معدنی کم باشد، بدن مجبور می‌شود کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌ها برداشت کند.

ویتامین K که در سبزیجات برگ دار مثل کلم برگ، اسفناج و چغندر وجود دارد برای

حفظ سلامت استخوان‌ها لازم است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد

افرادی که ذخیره‌ی ویتامین K بالایی دارند کمتر در معرض شکستگی استخوان ران قرار می‌گیرند،

استخوان‌های مقاوم‌تری دارند و کلسیم کمتری از دست می‌دهند

علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجاتی مثل موز و گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم هستند و نمی‌گذارند بدن به دلیل مصرف نمک زیاد کلسیم خود را از دست بدهد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا روی 60 زن انجام شد نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی سرشار از نمک، روند از بین رفتن کلسیم را بالا می‌برد. اما زمانی که پتاسیم بدن بیشتر باشد این روند کاهش می‌یابد. پس برای داشتن استخوان‌هایی محکم سعی کنید در مصرف نمک افراط نکنید و پتاسیم و منیزیم بیشتری جذب کنید.

 

سبزیجات برگ دار، حبوبات، آجیل و دانه‌های کامل میزان قابل توجهی منیزیم به بدن می‌رسانند که به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

باید بدانید بدن روزانه به 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارد. هر یک پیاله آووکادو، موز، پرتقال و گوجه فرنگی 300 میلی گرم از این میزان را تأمین می‌کند.

نیاز بدن به منیزیم روزانه 310 تا 420 میلی گرم است. مصرف یک فنجان بلغور جو دو سر برای ناهار، یک چهارم فنجان بادام به عنوان میان وعده، و 125 گرم ماهی آزاد و نصف فنجان اسفناج نیاز روزانه‌ی شما را برطرف می‌کند.

توصیه می‌کنیم تا می‌توانید از مصرف میوه و سبزیجات کنسروی بپرهیزید. در واقع روندی که برای نگهداری و تولید این محصولات طی می‌شود پتاسیم موجود در آن‌ها را از بین می‌برد.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : استحکام استخوان‌ها, نویسنده : HD museum90 بازدید : 331 تاريخ : جمعه 1 ارديبهشت 1391 ساعت: 14:35

اکسیر عسل

 

سرکه و عسل

این محصول ارزشمند براساس تنوع گیاهی و آب و هوایی، دارای درصدهای متفاوت از ویتامین‌های متعدد B، C، K، E و مواد معدنی منیزیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن بوده و در هر صد گرم آن حدود 330 کیلوکالری انرژی نهفته است.

به دلیل آن که 80 درصد عسل از قندهای ساده‌ای مثل فروکتوز و گلوکز ساخته شده است، بلافاصله پس از مصرف جذب بدن شده و اثر انرژی‌بخشی و ویتامینه خود را آشکار می‌کند.

عسل به رفع سردرد، سرگیجه، ضعف و بی‌حالی ناشی از فعالیت روزانه کمک کرده و بعد از وعده غذا باعث کاهش اسیدهای اضافی معده شده و در درمان زخم و ورم معده موثر است.

آهن و منگنز در عسل، هضم غذا را بهتر می‌کند و فروکتوز آن به رفع عفونت‌های روده‌ای کمک کرده و باعث لینت مزاج می‌شود.

ویتامین D موجود در عسل، واکنش‌های بین کلسیم و فسفر را تنظیم می‌کند و ویتامین C آن می‌تواند از سفتی عروق و گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

عسل باعث تقویت کبد شده و در نتیجه میزان بیشتری از سموم آن را دفع می‌کند و به دلیل مدر بودن، کلیه‌ها را شستشو می‌دهد.

وقتی یک قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب به همراه یک قاشق چایخوری آب لیموترش تازه مخلوط و میل کنید، نه تنها به این طریق درصدی از آب مورد نیاز بدن خود را سریعا تامین و به رفع عطش خود کمک کرده‌اید، بلکه بعد از مدت کوتاهی قند عسل در جریان خون پخش شده و به عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه و آرامش اعصاب کمک می‌کند.

البته از مخلوط شیر ولرم به همراه عسل، زرده تخم‌مرغ و آبمیوه هم می‌توانید، معجون ویژه و فوق‌العاده مقوی و مغذی تهیه کنید که برای تقویت عمومی بدن خصوصا قبل از زایمان و در دوران نقاهت بیماری‌ها بسیار موثر است.

از خرید عسل‌های بی‌نام و نشان و غیربهداشتی خودداری کنید، متاسفانه در برخی عسل‌های غیربهداشتی، باکتری‌های موسوم به کلستریدیوم بوتولینیم وجود دارد.

چند توصیه در مورد عسل

عسل بر حسب این که متعلق به کدام منطقه و کدام گل باشد رنگش متفاوت است. به طورکلی عسل طبیعی تقریبا از بی‌رنگ، زرد نخودی تا قهوه‌ای تیره متغییر است. عسل‌های روشن طعم ملایم و عسل‌های تیره طعم تند دارند.

موم عسل ماده‌ای غیرقابل هضم و جذب در دستگاه گوارش انسان است که بدون تغییر پس از مصرف از بدن دفع می‌شود.

برخی اعتقاد دارند که جویدن موم موجب تقویت دستگاه گوارش و لثه‌ها می‌شود، ولی باید بدانید داروهایی که زنبور از سوی زنبورداران برای درمان در طول سال مصرف می‌کند یا سمومی که علیه انگل‌های جلدی زنبور استفاده می‌شود، همگی در لایه‌های موم رسوب کرده و احتمال حضور سم در موم را بالا می‌برد، بر این اساس توصیه می‌شود از جویدن و خوردن موم عسل خودداری کنید.

عسل

 

گران یا ارزان بودن عسل، نشانه خوبی یا بدی محصول نیست. همچنین تشخیص خلوص عسل، فقط توسط آزمایشگاه‌های معتبر امکان‌پذیر است. بنابراین به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود که هنگام خرید عسل به پروانه بهداشتی و تاریخ مصرف محصول توجه کنند.

برخلاف اغلب مواد غذایی، عسل ماندگاری بالایی دارد، البته در اثر گذشت زمان، عسل کمی از نظر طعم تندتر و از نظر رنگ تیره‌تر می‌شود، اما کیفیت آن در صورتی که در معرض هوا قرار نگیرد تغییری نخواهد کرد.

برای نگهداری عسل از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید. عسل می‌تواند با ظروف پلاستیکی واکنش‌های نامطلوب ایجاد کرده و علاوه بر جذب بوی پلاستیک، افت کیفیت پیدا كند.

از خرید عسل‌های بی‌نام و نشان و غیربهداشتی خودداری کنید، متاسفانه در برخی عسل‌های غیربهداشتی، باکتری‌های موسوم به کلستریدیوم بوتولینیم وجود دارد. این باکتری‌ها اغلب در کنسروهای گوشتی و کشک‌های غیراستاندارد نیز وجود دارند. چنانچه زنبور در اثر شرایط نامساعد و غیربهداشتی محیطی بیمار و ناقل این باکتری باشد، می‌تواند این باکتری را به عسل منتقل کند. سم مهلک این باکتری بسیار کشنده و عوارض آن غیرقابل درمان و مرگبار است

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=206347

بهترين تصاوير دنيا...
ما را در سایت بهترين تصاوير دنيا دنبال می کنید

برچسب : اکسیر عسل, نویسنده : HD museum90 بازدید : 371 تاريخ : جمعه 1 ارديبهشت 1391 ساعت: 14:34